Home/Karriär/KAM Kammarkollegiet

Infront söker en Key Account Manager Kammarkollegiet

Infront IT-Partner är en helhetsleverantör av IT-produkter och tjänster inom IT-infrastruktur till företagsmarknaden. Vi tillför ett värde till våra kunder genom personliga relationer, brinnande engagemang och spetskompetens inom de områden vi verkar.

Vi fortsätter vår tillväxtresa som en av branschens snabbast växande IT-återförsäljare och söker nu dig som liksom oss är övertygad om att en personlig relation inte går att kopiera eller ersätta. Med 96 % kundnöjdhet i vår senaste kundundersökning är vi otroligt stolta och vill nu satsa ytterligare inom offentlig sektor. Vi tror att just DU gör skillnaden!

I mars 2017 blev det klart att Infront IT-Partner skrev avtal med Kammarkollegiet inom Datacenter för alla 4 regionerna; Norra Sverige, Östra Sverige, Södra Sverige samt Rikstäckande. Ramavtalen omfattar Hårdvara, Programvara, Molntjänst och Kundunik tjänsteleverans med tillhörande Konsulttjänster för datacenter. Läs mer om vad avtalet innebär här >

Nu söker vi dig med gedigen erfarenhet av publika sektorn för att öka vår närvaro och intäkter inom ett strategiskt viktigt tillväxtområde för Infront IT-Partner.

Beskrivning av tjänsten

Som Key Account Manager Kammarkollegiet på Infront är ditt mål att vara våra kunders bästa leverantör. Du ansvarar primärt för bolagets publika kunder och arbetar aktivt för att öka Infronts marknadsandelar inom publika sektorn. Till din hjälp har du Infronts befintliga KAMKO-team som består av specialister, presale, upphandlingsansvarig och säljkoordinatorer. Du kommer att kartlägga organisationen och beslutsprocesser samt skapa relation och bygga förtroende hos både ekonomiska och operativa beslutsfattare hos dina kunder. Du kommer genom detta att skapa ett kontaktnät som ger förutsättningar att kunna verka som ”trusted advisor” hos dina kunder. Som Key Account Manager har du budget- och totalansvar för dina kunder vilket innebär att du är delaktig i att utveckla strategin och har ansvar för att företaget når sin omsättning inom respektive segmentet/affärsområde. Ditt huvudsakliga ansvar är att säkerställa lönsamheten genom att utveckla affärerna inom Infronts samtliga affärsområden på dina kunder.

Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter:

  • Kartlägga och bredda affärsmöjligheter och nyckelpersoner hos befintliga kunder.

  • Utveckla befintliga kunder och bredda dem inom Infronts samtliga affärsområden.

  • Driva kundteamsmöten och leda/fördela arbetet där säljkoordinatorer, specialister och konsulter ingår.

  • Bevaka och verka för att vara dina kunders bästa leverantör med högsta kundnöjdhet.

  • Vara ambassadör för Infronts varumärke och värderingar.

Vem är du?

Vi söker dig med hög drivkraft och stort engagemang och som kan bemästra både kortare och längre säljprocesser från start till mål. Du förväntas ha ett affärsmässigt förhållningssätt genom att fokusera på kostnader, intäkter, vinster och marknader och med dokumenterad erfarenhet av förhandlingar och affärsavslut. Vi tror att du har minst 3 års erfarenhet av lösningsförsäljning med goda resultat inom publika sektorn.

Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift och innehar B-körkort.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder en dynamisk och kul arbetsplats där det för rätt person finns stora möjligheter att växa och utvecklas. Vi har ett stort kundfokus och i allt vi gör utgår vi från våra kärnvärden; Engagemang, Glädje, Ansvar och Ambition.

Övrig information

Tillträde: Omgående

Lön: Fast månadslön + provision

Arbetstid: Heltid, måndag till fredag kl 8-17.

Placeringsort: Hammarby Sjöstad, Stockholm

Kontaktperson: Patrik Sandin

Patrik Sandin
Patrik SandinFörsäljningschef
Tel: +46841069042

Sök tjänsten idag

Fyll i formuläret nedan för att söka denna tjänst. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.