• MyInfrony

Vi har en ny webshop!

Den 1 maj 2017 lanserade vi en helt ny webshop och nu, 9 månader senare har även designen av den fått sig ett rejält lyft.

Som inloggad användare i webshopen är det numera enkelt för dig att se dina fakturor, din orderhistorik och ditt orderflöde. Det innebär bland annat snabbare och säkrare leveranser, bättre kontroll över dina ordrar och en ökad säkerhet för dig som användare.

Äntligen har även utseendet på webshopen fått en helt ny och mer modern design som dessutom är responsiv, vilket innebär att den även funkar bra att surfa in på i mobilen.

Inte en sminkad gris

Om du var på vårt event IT-Kompis på Münchenbryggeriet i november kanske du minns att Göran Joelsson, E-handelsansvarig på Infront, stod på scenen och pratade om att han inte ville sminka en gris. Det han menade då var att vi inte bara ville skapa en ny design för en webshop som inte fungerade helt optimalt. För oss var det istället viktigt att först och främst se till att funktionerna uppdaterades och förbättrades rejält för att sedan även ta steget och förändra och förnya designen av den.

Det känns oerhört roligt att äntligen säga att vi har nått en så pass hög kvalitetsnivå så webshopen kan få sitt smink. Vi kan också konstatera att fler och fler besöker vår e-handel med hjälp av en mobil enhet, vilket gör det extra spännande att dessa besökare och kunder få en mer anpassad och angenäm upplevelse. Om ni har några frågor eller funderingar så har vi nu också en fungerade chatt som ni är varmt välkomna att använda er av.

Göran Joelsson, E-handelsansvarig

Här är exempel på några av våra genomförda förbättringar:

  • Automatisering Orderflöde vilket ger snabbare och säkrare leveranser
  • Automatiserat leveransinformation från Eget lager
  • Automatiserat fakturor till MyInfront. Mina Fakturor samt status finns i shoppen
  • Automatiserat Assett-info från MyInfront till externa system via formulär
  • Split av orderlinje för att sammanhålla samma order för inköp mot flera externa leverantörer
  • Hantering av kundunika lager
  • Förenkling av orderflöde med finansbolag
  • Ökad säkerhet (meddelande om email ändras eller inloggning från nytt IP, block av TOR-nätverk och IP-lås vid inloggning)
  • Flexibel frakthantering
  • Skapat vy för ”Mina maskiner” vilket är assettförda artiklar
  • Inköpsrollsfunktion för inköpare som hanterar flera bolag
  • Säkra anslutningar och integrationer (HTTPS)
  • För att möta kraven för GDPR ser vi också till att säkerställa att all kommunikation sker över säkra anslutningar samt att alla lösenord är krypterade.

Har du några frågor kring detta eller om du upplever några problem är du självklart varmt välkommen att höra av dig till oss!

Till Webshopen