smallruta

Print & Dokumenthantering

Paketerade lösningar för dina behov

Genom närvaro och med marknadsledande kompetens

när det gäller utskriftslösningar bygger vi ett partnerskap

med kundens önskemål i fokus.

Print & Dokumenthantering

Home/Print & Dokumenthantering

Framtidssäkra och kostnadseffektiva utskriftslösningar anpassade till just dina behov

Infront Print & Dokumenthantering samarbetar idag med dem främsta tillverkarna av både hård- och mjukvara, vilket ger oss en både djup men även bred portfölj att handplocka produkter ifrån. Detta för att du ska känna stor trygghet i att alltid få tillgång till de produkter som bäst passar för just dina behov oavsett vad som är viktigt för just ditt företag.

Vår styrka ligger dels i märkesobundenheten, men framför allt av att vi med våra övriga affärsområden, kan erbjuda dig en helt paketerad lösning. Detta från att ett papper skrivs ut på en skrivare till att det ska lagras och säkerhetskopieras i en molnbaserad tjänst.

Service

Vi tillhandahåller idag service på samtliga orter i Sverige och kan erbjuda dig ett serviceavtal och en kontakt oavsett vilket fabrikat du har på din maskiner. Idag handlar service om så mycket mer än att bara åtgärda fel på en produkt och det är här vi urskiljer oss från mängden. Med lång erfarenhet av både hård- och mjukvara ser vi till att alla bitar är på plats innan vår tekniker lämnar dig. Vi är och kommer alltid vara flexibla i vad vi kan erbjuda dig för upplägg på service. Allt ifrån avtalade priser per besök eller om du exakt vill veta vad kostnaden blir under en hel avtalsperiod med ett fast pris per månad så hittar vi en lösning som passar dig

Är du i behov av Service eller Support?

Registrera ett ärende

Behovsanalys och rådgivning

Det som är minst kostnadseffektivt är inte de maskiner som används av verksamheten, det som faktiskt kostar mest är de funktioner som är inköpta men som ingen använder. Eller det som användarna behöver men inte har tillgång till. Infront Print & Dokumenthantering hjälper dig att göra en behovsanalys där vi ser hur företagets nuläge är och tillsammans med dig formar en ny plattform. Vi väger in aspekter såsom funktion, effektivitet, kostnad, miljö och vad en förändring kan ge dig för resultat under avtalsperioden. Tillsammans med dig följer vi sedan utvecklingen i form av uppföljningsmöten för att säkerställa att vi når målet. Om du står inför en större förändring där du kanske ska flytta till nya lokaler, byta hårdvara eller göra upphandlingsmaterial kan vi opartiskt agera rådgivare eller hyra ut konsulter som hjälper dig med detta.

Få en kostnadsfri behovsanalys

Boka möte med oss idag

Tjänster och lösningar

Idag utgår man oftast inte ifrån en produkt och vad den kostar vid inköpstillfället utan man ser till hela livslängden. Från att den packas upp ur kartong till att den skall skickas till återvinning. Utmaningen är att hitta rätt utrustning som uppfyller verksamhetens behov. Dessutom tillkommer utmaningen att beräkna vad den kan tänkas kosta under livscykeln och var i din organisation produkten finns. Infront Print & Dokumenthantering erbjuder dig en skalbar lösning där du i samråd med oss väljer den eller de delar som du behöver hjälp med.

Med en tjänsteleverans kan du hyra valda delar eller hela lösningen vilket underlättar för dig då risken för felinköp minskar och du får en jämn kostnad under avtalsperioden. Vi tar hand om övervakning, driftsäkerhet och funktion så att dina användare kan ägna sig åt verksamheten

  • Enkel avtalshantering med en samlingsfaktura

  • Behovsanalys med rådgivning

  • Leverans och uppackningstjänster

  • Portal där du ser dina maskiner

  • Drift och servicetjänster

  • Återvinning av IT-utrustningen

  • Automatiska förburkningsbeställningar

Kontakta oss

Vi tar gärna ett möte med dig för att se vilka behov du har och hur vi skulle kunna hjälpa dig. Kontakta oss på uppgifterna till höger eller fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort.

  • Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter som du lämnar till oss till någon annan part. Läs mer om hur vi skyddar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy
Håkan Larsson
Håkan LarssonAffärsområdeschef, Print & dokumenhantering
+46 8 410 690 37