Home/Kundcase/Infront underlättar produkthantering för Telia

Infront underlättar produkthanteringen för Telia

Telia hjälper miljontals människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt genom att tillhandahålla nätanslutning och telekommunikationstjänster. Telia erbjuder sina tjänster i Norden och Baltikum, på tillväxtmarknader i Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien.

Telia butik är en rikstäckande organisation med höga krav på tillgänglighet och säkra leveranser som kommer ut i rätt tid till butiksverksamheten. Livscykelhanteringen av IT-produkterna i butiken är både svår och komplex. Genom att nyttja tjänster såsom produkt och standardiseringsrådgivning, lagerhållning, projektledning samt återtag frigör vi avsevärd tid. Den proaktiviteten vi får av Infront gör det möjligt för oss att känna oss trygga med att vi kan hantera hela livscykelhanteringen på ett utmärkt sätt.

Annelie Glans, Telia

En standardiserad produktleverans med tjänster och leveranskoordinering som spar tid åt Telia

För att förse Telias 84 butiker i landet med driftsäkra och standardiserade IT-produkter så nyttjar Telia Infronts affärsområde IT-arbetsplats för leveransen av en stor del av de IT-produkter kunderna ser som inredning i butikerna idag. Det är ett aktivt val Telia har gjort att lägga ut viss produkthantering och koordinering kring att utrusta deras butiker med rätt och driftsäkra IT-produkter.

Therese Dahl, Projektledare Infront förklarar:

”Detta är ett typexempel där vi som IT-partner aktivt går in och underlättar produkthanteringen för våra kunder. Efterfrågan på att köpa denna hantering av både PC och tillbehör som tjänst är stadigt växande och ligger i linje med vår syn på vart vi som leverantör kan tillföra ett värde. Att kunna hjälpa Telia och våra kunder att koncentrera sig mer på sin kärnverksamhet är både uppfyllande och inspirerande!”

Infront IT-arbetsplats

Vill du veta mer om våra produkter och tjänster?

Läs mer om hur vi kan hjälpa dig i din verksamhet

Infront IT-arbetsplats
2018-01-23|Kundcase|