smallruta

IT Workplace

Produkter och lösningar för en smart

arbetsplats och produktiva användare.

Home/Erbjudande/IT Workplace

IT Workplace

Vi sätter dina användares behov i centrum och erbjuder produkter och lösningar för en smart arbetsplats med en strävan om att ni ska få så produktiva användare som möjligt.

Som produktspecialister vet vi vilka modeller som borde ingå i ert standardiserade sortiment och kan på ett proaktivt sätt erbjuda dig marknadens bästa produktförsörjning från alla märken och modeller anpassade efter dina specifika behov.

Ingen produkt gör nytta om den inte anpassas till dess användare och verksamhet. Datorer, skärmar och alla slags IT-produkter behöver förädlas och genom att vi förbereder och anpassar produkterna innan leverans så frigör vi värdefull tid för dig. Vi hjälper dig med tjänster som till exempel logistik, för-konfiguration, märkning, emballagefri leverans, uppställning av nya arbetsplatser inklusive retur, återtag och återbruk.

Tjänster vi erbjuder

Vending Machines

Med en Vending Machine på arbetsplatsen är IT-lagret alltid öppet och du får en tjänst som ger rätt produkt till rätt person – helt utan väntetider!

Att ha omedelbar tillgång till rätt IT-tillbehör eller förbrukningsvara kan innebära stora besparingar och effektiviseringar i många organisationer. Ett traditionellt lager har sina begränsningar i form av tillgänglighet. Det kan vara ofullständigt och ibland tidskrävande att beställa artiklar och invänta leverans samt att följa upp och hålla koll på kostnaderna.

Infront Vending Machine är en digitaliserad skåpservice som innebär att ni ökar produktiviteten och effektiviteten hos era medarbetare. En Vending Machine från Infront ger er:

  • Snabb tillgång till IT-tillbehör dygnet runt
  • Rätt produkt till rätt person genom identitetsstyrning
  • Stöd för olika former av autentisering
  • Automatisk orderläggning och påfyllning av Infront IT-Partner
  • Alltid välfylld maskin
  • Full kostnadskontroll och automatiska rapporter
Infront Vending Machine

Hög IT-säkerhet och enkel installation

Vid installation krävs bara internetuppkoppling och elkontakt. Uppkoppling sker via det lokala nätverket eller via 3G.

Stöd för t ex RFID, streckkod, pinkod, passerkort och biometrisk autentisering (via hand/finger) finns. IT-säkerheten är hög då utrustningen inte kan kopplas upp utifrån. Vi kan också sätta upp rättigheter på produktnivå så att ni kan styra vem som ska kunna ta ut vilken produkt och hur ofta. Vår Vending Machine kan skicka e-post och/eller kommunicera med ert affärssystem för att du ska få full kostnadskontroll.

  • Tillsammans med er tar vi fram ett standardsortiment som ska finnas i skåpet

  • Vi folierar skåpet med önskad design

  • Automatiska beställningspunkter sätts upp

  • Vi tar fram kundanpassade rapporter för uppföljning

  • Frakt, installation, utbildning och ev service ingår

.

Jag vill veta mer om Vending Machines

Så funkar det

Förenkla återtag och återbruk av datorer

Vill ni automatisera återtag eller återbruk av datorer erbjuder vi möjligheten till ett digitalt skåp där vi placerar förkonfigurerade datorer som är redo att hämtas av en person med en attest-ticket. Den gamla datorn kan enkelt returneras i samma skåp och systemet registrerar vem som bytt dator.

Hantering av lån av IT-produkter

Vi kan också erbjuda ett skåp som hjälper er hantera lån av te x miniprojektor, ljudpuck, PC eller liknande produkter. Hantering av dessa lån underlättas då tjänsten erbjuder full produktspårning med påminnelser via SMS och e-post.

Webshop

Via vår webshop erbjuder vi produkter från världens främsta IT-tillverkare. Vi är märkesobundna och ser alltid till att shopen är uppdaterad med de senaste nyheterna och kampanjerna.

Vi kan dessutom skapa en skräddarsydd webshop efter just er verksamhet där vi tar fram ett standardiserat och anpassat sortiment, sätter upp attestflöden och/eller en integration mot single-sign-on osv. Vi ser till att du får en beställningsportal där du på ett och samma ställe kan köpa in alla produkter du behöver, oavsett varumärke, leveransmodell och befintliga avtal och där vi, med vår goda relation till tillverkarna, kan upphandla bra priser åt er. Genom att effektivisera beställningsflödet till din verksamhet frigör vi värdefull tid för er interna IT-avdelning.

Kolla in vår standardshop

Livscykelhantering

Livscykelhantering innebär att ha genomtänkta processer genom samtliga steg av en produkts livscykel. Målet är att dina fysiska tillgångar ska hanteras så optimalt som möjligt genom att se till att rätt hårdvara används på rätt ställe och rätt användare får rätt utrustning under hela livscykeln. Syftet med livscykelhanteringen är att maximera det ekonomiska utbytet av dem och samtidigt minska den negativa miljöpåverkan.

Vi hjälper dig att ta fram produktpaket som är anpassade efter dina användares behov och sätter upp attest-flöden, integration med ditt inköpssystem osv för att effektivisera er hantering av IT-produkter. Genom vårt assetsystem kopplar vi samman produktens serienummer med användare och ser till att du får full kontroll på dina tillgångar och vi hjälper dig att säkerställa att ditt asset-register är uppdaterat och korrekt under produktens hela livslängd, oavsett antal ägare.

När det sen är dags att byta ut era tillgångar tar vi tillbaka produkten och tar hand om den på ett miljösmart sätt.

Logistiktjänster

För att säkerställa en snabb leverans kan vi lagerhålla produkter åt dig. Vi anpassar dem helt efter dina behov och installerar er unika image med de program osv som du behöver och kan leverera en färdiginstallerad produkt till dig på 1-3 dagar.

Du väljer själv hur produkten ska levereras; t ex med bud tillsammans med en teknisk kompetens, av-emballerad i en datorväska, i ett säkerhetsskåp eller i en helt vanlig låda. Om produkten skulle behöva byta ägare under livscykeln tar vi tillbaka den, installerar den på nytt och uppdaterar assetsystemet för full kontroll av dina tillgångar. Bra för både miljön och ekonomin.

Projektledning

Vi hjälper dig att leverera enheter med unika konfigurationer, till rätt individ, på rätt ort, på utsatt tid och dessutom uppmärkt i ett asset-system för full kontroll av dina fysiska tillgångar. Våra kompetenta och erfarna projektledare planerar, genomför och ansvarar för hela projektet, oavsett om det är en liten eller en stor utrullning för att säkerställa att du får en så effektiv och optimerad utrullning som möjligt.

Vi är väl medvetna om vilka fallgropar det är lätt att hamna i men vi vet också hur vi ska undvika dem. Att följa tidsplaner, göra riskanalyser och hantera kravställningar och förändringar är vårt expertområde. Vi vet vad som funkar och inte och kommer att vara tydliga med vad vi tror är bäst och ställa krav på dig för att få en lyckad utrullning.

Referenser

Kontakta oss

Vi tar gärna ett möte med dig för att se vilka behov du har och hur vi skulle kunna hjälpa dig. Kontakta oss på uppgifterna till höger eller fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig inom kort.

  • Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter som du lämnar till oss till någon annan part. Läs mer om hur vi skyddar dina personuppgifter i vår Integritetspolicy
Patrik Sandin
Patrik SandinBusiness Unit Manager
Tel: +46841069042